Dziennik World of Baldurs Gate – Secret of Bone Hill

World-of-Baldurs-Gate-Secret-of-Bone-Hill-Maps

Kanały (BH0700)

Wejścia do nich są dwa. Jedno w lokacji ze spalonymi koszarami. Chodzi o dom, który „wygląda na opuszczony. Drzwi są zarośnięte pnączami i krzakami” (uwaga na łotrzyków, którzy sztyletują). Drugie na cmentarzu. Przejście jest na północy Dzielnicy Świątynnej Świątyni. Do wybicia będą szczury i otiagi (przy trafieniu zarażają chorobą na półtorej tury, obrażenia 6 PŻ/s). W centrum przy zwłokach znajdziemy klejnoty i złoto. W północno-wschodniej części znajduje się ukryte pomieszczenie (2 Otiagi, Wielki szczur). Odnajdziemy w nim zwoje, klejnoty, Broń i wyposażenie oraz Kawałek notatki. Wracamy do Welcara. 50 PD oraz cynk, że znaleziony papier to mapa (można też udać się do Pelltara). Skieruje do Zelmara w tawernie Zachodni Wiatr Pod Zachodnim Wichrem. Ten natomiast wspomni o Smythcie i latarniku Bomarcu (Pelltar również odeśle nas do niego). Po nitce do kłębka.

Wejście do kanałów

Wejście do kanałów

Po rozmowie ze Smythem można już wejść do latarni, w której zamiast gnomiego latarnika spotkamy złodziejaszka Syriusza (60 PD). Łajdak sztyletuje, więc Buty gorgony albo Płaszcz przesunięcia idą w ruch. Trzeba go szybko unieszkodliwić – Przerażenie i Pajęczyna oraz opcjonalnie Wykrycie niewidzialnego (w tej kolejności), a będzie to proste. Ze zwłok zabieramy Pancerz cienia +3, Bransolety ochrony KP 3, Pierścień regeneracji (zielony, wygląda jak ten z jadeitem), Kundan +2, Różdżkę zadawania poważnych ran, Czarną perłę (jest kremowa), Dziennik i Dłoń chwały (różdżka z Otwarciem). W skrzyniach (jedna z zabezpieczona pułapką ze Strzałą wybuchów) – m.in. Włócznia jednorożca +2 i mikstury. Z Czarną perłą wracamy do Welcara (150 PD), zwracamy pieniądze Zelmarowi (180 PD). Oczywiście raportujemy Pelltarowi. Żeby wrócić trzeba jeszcze znaleźć Bomarca i ujawnić Zahrdahla.

„Co ja tu, kurwa, robię?! Trzydziestka na karku, ukończone dwa fakultety ukończone, a ja ganiam, zapierdalam, ze z tą z jakąś świecą dymną po planie jakiegoś chujowego moda, jak pies, jak kundel…”

Udajemy się do Dzielnicy Świątynnej i rozmawiamy ze Strażnikiem przy bramie na zachodzie. Dopytujemy się o Ravellę. Czekamy na nią dzień albo dwa. Gdy się objawi przed bramą, trzeba z nią porozmawiać i trochę przycisnąć. Zaprowadzi nas wtedy na cmentarz do grobu Reynarda. Razem z łotrem znajdziemy martwego Bomarca.
Teraz Zahrdahl. Dostępu do jego skrzyni nie daje Dłoń chwały. Można otworzyć ją kluczem z szafki. Idziemy do zanęciarza i wypytujemy o wszystkie plotki. Potem rozmawiamy o nim z Falco w gospodzie („Czy Zahrdahl często tutaj przesiaduje?”). Wtedy w domu Zahrdahla w szafce na piętrze pojawia się klucz do skrzyni na górze. Naprawdę trudno to wytłumaczyć… Magia fuck logic. W skrzyni (pułapka ze strzałą przebicia) jest Notatnik, Księga Czarów, złoto i szmaragd. Ucinamy pogawędkę z panem Z., a potem pokazujemy mu ostrzejszą stronę swojego miecza. W imię zasad, skurwysynu. Zabieramy fanty, w tym Kolec chochlika. Meldujemy o wszystkim Pelltarowi. „Zadanie tutaj jest zakończone”. Otrzymujemy 1200 PD i wracamy do Świątyni Pieśni Poranka. Tuż przed, jak Filip z konopi, wyskoczy Fabio. Spierdalaj gamoniu i to już.
Po wyjściu z niej – kolejna niespodzianka. Mag Shargrailar będzie chciał odzyskać Kostur Niebieskiego Smoka i naśle na nas ośmiu Najemników (po 40 PD). Niewidzialność z flaszek, dopalenie się czarami (Lustrzane odbicia, coś do poprawy KP), dwie Pajęczynki (Pierścień swobody ruchów, Miecz Arabane’a) i dożynki.

Punkty doświadczenia po powrocie

Punkty doświadczenia po powrocie

 

Statystyki po powrocie

Statystyki po powrocie

To jeszcze nie koniec. Drugi raz spotkamy go we Wschodniej części Wrót Baldura. Tym razem naśle na nas złodziei (trzeba uważać na cios w plecy). Do decydującego starcia dojdzie w Podziemnym mieście przed potyczką z Sarevokiem. Naszymi przeciwnikami będzie sześciu najemników, złodziej, kapłan i sam czarodziej. Przy jego zwłokach znajdziemy Kostur maga specjalisty (pozwala rzucać zaklęcia ze szkoły nekromancji), Zbrojną szatę (KP:1, odporność na obrażenia), Obsydianowy kamień Ioun i Buty szybkości.

Wracamy do gry. Przed nami m.in. Opowieści z Północy Wybrzeża Miecza z Dark Side of the Swoard Coast. Jednak trzeba rozpocząć Rozdział 5.

5 odpowiedzi

  1. SetGlobal(„BHDruidQuest”,”GLOBAL”,1)

    niestety mam problem z odpaleniem questa u MARTINA a podany kod konsoli nie działa SetGlobal(„BHDruidQuest”,”GLOBAL”,1) – tj. nie powoduje zmiany opcji dialogu u Martina- czy na pewno jest to dobrze wpisany kod, nie znam się na konsoli

    • Odpal konsolę i wpisz: CLUAConsole:SetGlobal(„BHDruidQuest”,”GLOBAL”,1).
      Żeby dostać wiadomość dla Almaxa, należy wcześniej wykonać zadanie z gnollami.

  2. Ej weź napisz ciąg dalszy! Mimo że w grze sporo się zmieniło (brak książek i paru przedmiotów) to Twoja „solucja” jest cholernie pomocna dla kogoś, kto z ostatnim WoBG po raz pierwszy dotyka modów takich jak SoB – normalnie nie szedłbym tam nawet na 6 lvlu (bo dawno temu odbiłem się od poziomu trudności NtotSC).

    Poza tym czyta się zajedobrze :).

  3. Mały błąd zauważyłem odnośnie odludnego lasu. Lucinda jest na zachodzie i tak samo przejście do kościanego wzgórza jest na południowym zachodzi, a nie wschodzie :).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *