Dziennik World of Baldurs Gate – Secret of Bone Hill

World-of-Baldurs-Gate-Secret-of-Bone-Hill-Maps

W koszarach w jednej ze skrzyń jest Pierścień wyczucia zagrożenia (przerobiony przez Item Revision, więc bardziej użyteczny). Warto spenetrować poszczególne pomieszczenia w Opactwie Phaulkona, ale trzeba uważać na alarmy ze strażnikami (i pułapki). W sali, gdzie spotkamy Qualtona w skrzyni jest Różdżka przekleństw (bez alarmu). Można też wyprzedzić nieco fakty i dostać się do podziemnej biblioteki. Najpierw trzeba porozmawiać z Qualtonem („Chcę skorzystać z waszych usług”), po czym pomówić z Almonem („Qualton skierował nas do ciebie…”). Gdy kapłan wyjdzie, można „otworzyć” przejście pod ołtarzem (podświetlić TABem). Trafimy do biblioteczki – w szafkach zwoje (Klosz niewrażliwości mniejszej, Przywołanie potwora IV, Sfera niewidzialności, Drzwi przez wymiary), klejnoty i ponad 3000 szt. zł. Szafka po lewej zabezpieczona jest pułapką z Wezwaniem błyskawic. W innych pomieszczeniach świątynnych można znaleźć m.in. Grimuar Zdrowego Ciała i zwoje.

Trójszczyt (BH1300)

Opuszczamy mury opactwa i kierujemy się na zachód. Trafimy do przerobionej wioski xvartów. Tu sprawa jest prosta. Zwiad, zlokalizowanie gnolli i usmażenie ich Zabójczymi chmurami z różdżki albo przypieczenie Ognistymi kulami, też z różdżki lub flaszek. Kotlet z psa, trzeciej kategorii, pomielony razem z budą. Suką.
Po wejściu do jaskini na wschodzie zaskoczy quest z gnollami („Więc to ogr mag dowodzi gnollami…”). Na wspomnianego Ogrzego maga (65 PD) trzeba uważać. Jest pod wpływem niewidzialności. Mało miejsca, lepiej użyć Pajęczyny z Pierścieniem swobody ruchów i butami. Natomiast przed jaskinią na zachodzie przy zwłokach znajdziemy Pierścień niewidzialności i wytrychów (przydają się). W środku – wilki i worgi.

Spokojny Odludny Las (BH1400)

Po przeprowadzeniu purgatorium udajemy się do przerobionej Kniei Larsa, która taka odludna nie jest. Do czynienia będziemy mieli z drobnicą – „wilki jakieś”, misie i bandyci. Spawny – są dwa rodzaje – pojawiają się non stop i są liczniejsze w zależności od naszego poziomu. Pierwszy typ to standardowe typu pieski, misie (neutralne), wilki, gibberlingi, bandyci. Drugi rodzaj to odnawiające się co 8 godzin. Mogą się pojawić np. Bandyci z psami, grupy Hobgoblinów z Szamanem, Pająki miecznikowce, Ogromne węże (65 PD, po trafieniu choroba 1 PŻ/s przez 1 rundę), Małe wiwerny (zatrucie po trafieniu 5 PŻ/s przez 20 sekund). Te drugie zależą od poziomu. Można wbić trochę PD, bo ifrit z żywiołakiem skutecznie czyszczą.
W północno-wschodniej części spotkamy Martina. Łowcę, o którym wspominał Almax. Może się zdarzyć, że nie pojawi się odpowiednia opcja dialogowa, jeśli wcześniej nie porozmawialiśmy odpowiednio z Almaxem. Trzeba wtedy ustawić zmienną SetGlobal(„BHDruidQuest”,”GLOBAL”,1).

Raportujemy pozbycie się gnolli i zabieramy wiadomość dla druida. Gdy wrócimy od Almaxa, w nagrodę otrzymamy Płaszcz elfów i 600 PD. Jeśli napomkniemy o „szczuropodobnej pelerynie”, tylko 200 PD. W lokacji można też spotkać Volcifara. Można go zabić (Sztylet jadu, Pierścień odbicia). Złodziej i tak zginie, gdy Telvar nie żyje („Hobgobliny były częścią formującej się armii, którą tworzył jakiś szalony czarodziej. Zniszczyliśmy ją”). Ciało będzie przed mostem w Twierdzy d’Arnise Kościanym wzgórzu.

Locinda (100 PD za pomoc) jest na wschodzie koło zakrawionego głaza, natomiast „beznadziejnie żałosny” mag Tolvar na północy. Czarodzieja odsyłamy do Pelltara lub BillegoBoba (200 PD). „Ruszamy dalej”. Przejście jest na południowym-wschodzie. Źle oznaczony marker jest na wschodzie.

No, dialogi nie są mocną stroną tego moda. Zresztą wiele innych elementów też nie (mapy, fabułą, motywacja, over powergaming itemowy)

No, dialogi nie są mocną stroną tego moda. Zresztą wiele innych elementów też nie (mapy, fabułą, motywacja, over powergaming itemowy)

5 odpowiedzi

  1. SetGlobal(„BHDruidQuest”,”GLOBAL”,1)

    niestety mam problem z odpaleniem questa u MARTINA a podany kod konsoli nie działa SetGlobal(„BHDruidQuest”,”GLOBAL”,1) – tj. nie powoduje zmiany opcji dialogu u Martina- czy na pewno jest to dobrze wpisany kod, nie znam się na konsoli

    • Odpal konsolę i wpisz: CLUAConsole:SetGlobal(„BHDruidQuest”,”GLOBAL”,1).
      Żeby dostać wiadomość dla Almaxa, należy wcześniej wykonać zadanie z gnollami.

  2. Ej weź napisz ciąg dalszy! Mimo że w grze sporo się zmieniło (brak książek i paru przedmiotów) to Twoja „solucja” jest cholernie pomocna dla kogoś, kto z ostatnim WoBG po raz pierwszy dotyka modów takich jak SoB – normalnie nie szedłbym tam nawet na 6 lvlu (bo dawno temu odbiłem się od poziomu trudności NtotSC).

    Poza tym czyta się zajedobrze :).

  3. Mały błąd zauważyłem odnośnie odludnego lasu. Lucinda jest na zachodzie i tak samo przejście do kościanego wzgórza jest na południowym zachodzi, a nie wschodzie :).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *