Dziennik World of Baldurs Gate – Secret of Bone Hill

World-of-Baldurs-Gate-Secret-of-Bone-Hill-Maps

Tak przygotowani możemy w końcu rozpocząć zgłębianie Tajemnicy Kościanego Wzgórza (cykl opowieści pt. „Nie ma to jak porządny rozlew krwi”). Na początek zajmiemy się farmą Sir Seana Connery, tfu, Sir BillyBoba (autor jest taki cudowny, że umieścił siebie w tym cudownym modzie; przynamniej wiadomo, że ma cudowne poczucie własnej przecudownej wartości). Farma (BH0200) znajduje się na wschodzie.

Warto wcześniej wstąpić do Koszar, bo w jednej ze skrzyń (alarm ze Strażnikami) leży sobie Miecz Arabane’a +2 (odporność na unieruchomienie, w tym na Pąjeczynę). Po przejściu do lokacji z farmą po drodze wstępujemy do druida Almaxa i wypytujemy o co się da, przede wszystkim o Spokojny Las („Powinieneś również spotkać Martina. Młody, niedoświadczony tropiciel…”). SillyBob, tzn. ser BillyBob, wyjaśni nam, że ma problem z bandytami na Łysym Wzgórzu. Do diaska?! Czy wojownik/mag/złodziej 19/19/19 z Szatą Vekny, Pierścieniem Gaxxa i innymi gadżetami może mieć, kurwa, JAKIEKOLWIEK problemy?!. Rozbójnicy „zatrzymują karawany przyjeżdżające od północnej oraz wschodniej strony miasta”. Czas „skopać tyłki w dobrej sprawie!”

Tips: Nie ma co próbować zabić BBB.

Łyse Wzgórze (BH1100)

Zmieniamy kierunek i podążamy na północ. Łyse Wzgórze (BH1100) są nie tylko jak BillyBob, czyli łyse, ale i skaliste. Tu i ówdzie pałętają się orki (Olej szybkości i można im aplikować cios w plecy) oraz nieumarli. W chatce na północy – trochę złota, klejnoty i Krótki miecz +2 (uwaga na pułapkę ze Strzałą przebicia), nic zajmującego.
Na zachodzie „pod skałą” natkniemy się na przywódcę bandytów (łatwo go przeoczyć) – Krellusa (75 PD, jak zginie pojawi się info „Przywódca bandytów wyzionął ducha”, brawo dla tłumaczy). Zwoła swoich koleżków – czterech Orków i Gorharga (60 PD, złodziej, więc uwaga na cios w plecy). Różdżka strachu, Pajęczyna, rachu ciachu i po strachu, a my wzbogacamy się o Pas siły wzgórzowego olbrzyma (dodaje +2 do siły, a nie ustawia siłę 19 pkt.). Na północnym wschodzie odnajdziemy jaskinię, a w niej „zaginione wozy”. Wracamy do ciula pana BBB i raportujemy, że „znaleźliśmy zaginione wozy i stoczyliśmy walkę z bandytami”. Kierujemy się do Grodu Resten.

Gdzie jest Bin Laden, bo będę strzelał z kapiszonów?

Gdzie jest Bin Laden, bo będę strzelał z kapiszonów?

Kierujemy się do południowo-zachodniej części miasta na lewym brzegu rzeki. W chatce mieszka Zahrdahl, miejscowy handlarz wędkarskimi przynętami (sic!). Poprosi nas o wybicie kilku szczurów. Na piętrze jego domu jest szafka i skrzynia, której NA RAZIE nie można otworzyć.

Zwierzątka mają gniazdo w opuszczonej strażnicy na południe od jego domu (BH0400). Trzeba uważać na ich atak, a w zapasie mieć Eliksiry zdrowia. Małe cholery zarażają przy trafieniu (utrata 3 PŻ/runda na półtorej rundy). Eliminujemy futrzaki (mają 90% odporności na obrażenia), otwieramy klapę w koszarach i schodzimy do podziemi. „A dlaczego tu nie ma okien? A dlaczego tu nie ma klamek?”. Skrzynie i komody (no, meble, jest nawet wanna…) zabezpieczone są pułapkami. I nic ciekawego w nich nie ma. Do pozbycia się będą szczury, szkielety i ghule (unieruchamiają przy trafieniu). W północno-wschodniej części w skrytce znajdziemy takie same skarby, jak w jaskiniach z ankhegami w lokacji Wioska rybacka, czyli m.in. Różdżkę ognia, 560 szt. zł, mikstury i zwoje. Wracamy i informujemy, że oczyściliśmy opuszczoną strażnicę (60 PD).

Świątynia (BH0300)

Skręcamy na zachód i przechodzimy do Świątyni (kompilacja różnych map). W chatce ucinamy sobie pogawędkę z Yaltą (można go okraść z Kija uderzeń – 1 ładunek). Wypytujemy go, informujemy o rozwiązaniu szczurzego problemu (100 PD) i dowiadujemy się, że „gnolle z Trójszczytu wciąż atakują miasto”. Oczywiście, zamiast skrzyknąć grupę strażników (trzy garnizony!) i zrobić z nimi porządek, czeka na grupę poszukiwaczy przygód w liczbie maksymalnie 6, którzy „zbadają tego przyczyny”. „Chromolenie w bambus”. Przed wyjściem, ze skrzyń zabieramy zwój Ochrony przed nieumarłymi i Pierścień świętości (mamy już dwa).

Grandmaster graphics ever!

Grandmaster graphics ever!

5 odpowiedzi

  1. SetGlobal(„BHDruidQuest”,”GLOBAL”,1)

    niestety mam problem z odpaleniem questa u MARTINA a podany kod konsoli nie działa SetGlobal(„BHDruidQuest”,”GLOBAL”,1) – tj. nie powoduje zmiany opcji dialogu u Martina- czy na pewno jest to dobrze wpisany kod, nie znam się na konsoli

    • Odpal konsolę i wpisz: CLUAConsole:SetGlobal(„BHDruidQuest”,”GLOBAL”,1).
      Żeby dostać wiadomość dla Almaxa, należy wcześniej wykonać zadanie z gnollami.

  2. Ej weź napisz ciąg dalszy! Mimo że w grze sporo się zmieniło (brak książek i paru przedmiotów) to Twoja „solucja” jest cholernie pomocna dla kogoś, kto z ostatnim WoBG po raz pierwszy dotyka modów takich jak SoB – normalnie nie szedłbym tam nawet na 6 lvlu (bo dawno temu odbiłem się od poziomu trudności NtotSC).

    Poza tym czyta się zajedobrze :).

  3. Mały błąd zauważyłem odnośnie odludnego lasu. Lucinda jest na zachodzie i tak samo przejście do kościanego wzgórza jest na południowym zachodzi, a nie wschodzie :).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *