Dziennik World of Baldurs Gate – Secret of Bone Hill

World-of-Baldurs-Gate-Secret-of-Bone-Hill-Maps

Siedziba Barana (BH0500)

Kierujemy się na północny wschód i mostem przechodzimy do siedziby barona (BH0500). W jego posiadłości obłowimy się, że ho, ho i ho, ho. W domku na zachodzie znajdziemy złoto i Varsconę +2 (uwaga na pułapkę z Labiryntem). W skrzynce na północy – zwoje (Zabójcza chmura, Opóźniona kula ognista, Ochrona przed złem). W Wieży Pelltara kolejne zwoje, m.in. Ochrona przed magią i trucizną i in. Do tego Wolumin Jasnych Myśli (grimuary można wykorzystać do podbijania cech u NPC-ów, których zamierzamy dwuklasować), Różdżka ognia i „ładne cacko” – Księga Czarów Peltara (czarów tyle, że „więcej niż możemy unieść i więcej, niż możemy spożytkować”). Pelltar ma Różdżkę błyskawic (jeśli okradliśmy go tuż po przybyciu, to ta będzie trzecia). W sumie 33 ładunki.

Z istotnych tipsów: po sprzedaży różdżki nie ładują się.

Teraz pora pomyszkować w rezydencji barona. We wschodniej części znajduje się zejście do piwnicy (raczej podziemi, przerobione z pałacu we Wrotach Baldura). Najlepiej jest wysłać łotrzyka ukrytego w cieniu lub pod wpływem niewidzialności. Niech wcześniej zabezpieczy się przed ogniem. Jedyna skrzynia i drzwi są zabezpieczone pułapkami ze Strzałą wybuchów. Kamiennego golema można zostawić w spokoju albo spróbować zabić (800 PD, uwaga na Spowolnienie golema – kara -4 do TraK0 i i KP oraz spowolnienie na 7 rund, jeśli nie powiedzie się rzut obronny przeciwko czarom -4).

W skrzyni skarby – klejnoty, 9560 szt. zł, Strzały rozproszenia i wybuchów i Butla ifrita. Ta ostatnia baaaardzo użyteczna. Ifrit może używać kilku czarów, m.in. Sprowadzenia żywiołaka ognia, Niewidzialność, Kule ognia. Trzeba uważać jednak, bo potrafi przywalić nagle Kulą ognia. Na parterze – złoto, mikstury (tłumienia magii, niewrażliwości), Różdżka przywołania potwora (jeśli pojawią się strażnicy, można ich przekupić 200 szt. zł – po splądrowaniu skarbca stać nas; albo zauroczyć). Cały czas surfujemy na złodziejskiej fali – Baron Grellus nie potrzebuje Pierścienia energii. Na piętrze kolejna błyskotka – zwinne palce pracują i pozbywamy Fairwind cnoty Pierścienia ochrony +2. W skrzyniach – złoto, klejnoty, Płaszcz ochrony +1, mikstury (szybkości, wolności, zdrowia), Różdżka zabójczej chmury.

Dodatkowe info: manewrując odpowiednio urokami można zabić barona bez konsekwencji (Jęzor ognia +3).

Ciekawe efekty można uzyskać odpowiednio manipulując urokami. A tu baron fajtłapa i się wywalił...

Ciekawe efekty można uzyskać odpowiednio manipulując urokami. A tu baron fajtłapa i się wywalił…

5 odpowiedzi

  1. SetGlobal(„BHDruidQuest”,”GLOBAL”,1)

    niestety mam problem z odpaleniem questa u MARTINA a podany kod konsoli nie działa SetGlobal(„BHDruidQuest”,”GLOBAL”,1) – tj. nie powoduje zmiany opcji dialogu u Martina- czy na pewno jest to dobrze wpisany kod, nie znam się na konsoli

    • Odpal konsolę i wpisz: CLUAConsole:SetGlobal(„BHDruidQuest”,”GLOBAL”,1).
      Żeby dostać wiadomość dla Almaxa, należy wcześniej wykonać zadanie z gnollami.

  2. Ej weź napisz ciąg dalszy! Mimo że w grze sporo się zmieniło (brak książek i paru przedmiotów) to Twoja „solucja” jest cholernie pomocna dla kogoś, kto z ostatnim WoBG po raz pierwszy dotyka modów takich jak SoB – normalnie nie szedłbym tam nawet na 6 lvlu (bo dawno temu odbiłem się od poziomu trudności NtotSC).

    Poza tym czyta się zajedobrze :).

  3. Mały błąd zauważyłem odnośnie odludnego lasu. Lucinda jest na zachodzie i tak samo przejście do kościanego wzgórza jest na południowym zachodzi, a nie wschodzie :).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *