Dziennik World of Baldurs Gate – Secret of Bone Hill

World-of-Baldurs-Gate-Secret-of-Bone-Hill-Maps

Misji można podjąć się po zabiciu Mulaheya (Rozdział 4), a przed wyruszeniem do Candlekeep (Rozdział 7). Drugą część dodatku kontynuujemy po opuszczeniu Candlekeep w Rozdziale 8.

Żeby rozpocząć wątki, trzeba udać się do Świątyni Pieśni Poranka (AR9300) i porozmawiać z magiem Pelltarem. To najgorszy mod ever. Autora nie można sądzić, jego trzeba leczyć.

Dobra, podejdźmy do tego pragmatycznie. Wcześniej warto zaopatrzyć się w Mikstury złodziejskiego mistrzostwa (Jarmark Nashkel, Nashkel). Przed rozmową wypijamy flaszki do 200 pkt w kradzieży kieszonkowej. Na razie pierwszą ofiarą procederu będzie czarodziej (Różdżka błyskawic). Można też zdobyć inne fanty, m.in. Szatę świętej magii i Buty szybkości, ale trzeba się uciec do bardziej krawych rozwiązań, które jednak uniemożliwią podjęcie się zadań w Resten i Garrotten. Rozmawiamy z nim, a ten bez ceregieli przeniesie nas do Zamku Resten.

„Nie będę zawracał głowy zaznaczeniem na mapie. Jako iż jesteśmy położeni z dala od głównego lądu, musiałbyś wynająć statek, by się tam dostać. Tak więc przeniosę nas tam”. Ach, jakie to proste. Mag nie ma czasu, żeby „zająć się sprawami”, bo „jest trochę większych problemów z rodziną Barona, którymi musi się zająć”. Tere fere, po przybyciu nic nie robisz magu. Zresztą, nikt nic nie robi, trzy garnizony żołnierzy również.

Zamek Resten (BH0100)

Mapa na pierwszy rzut oka odstrasza wizualnie (lokacje ciosane toporkiem +2). Pod innymi względami też nie jest wybitnie. Nawet nie jest „tylko” dobrze. Szczególnie do się to odczuć podczas rozmów, które są fatalnie skonstruowane. O ile w tej części można zacisnąć zęby i klikać, to w drugiej jest to koszmarek.

Na fali złodziejstwa, ponownie okradamy maga. Kolejna Różdżka błyskawic trafia w nasze posiadanie („Jesteś wstrętny, wstrętny, wstrętny!” Nie, pragmatyczny). Wiatr się wzmaga, a czas leci. Trzeba wykorzystać wspomniane 200 pkt. kradzieży.

W Sklepie Pheldmana nic ciekawego nie ma (poza Pawężem +1, ale i tak kradniemy), jednak w Sklepie magicznym Księgarza Łazarza (tak, to ten z Saradush) już jest. Uwaga na stolik. Jest w nim Mikstura niewidzialności i 20 szt. zł, ale alarmowani są strażnicy, podobnie jest w wielu innych miejscach. W przeciwieństwie do innych lokacji – Beregost, Nashkel, Wrota Baldura, zaalarmowani strażnicy nie znikają. Można ich przekupić 200 szt. zł.

U Łazarza kraść nie można, ale kupić małe coś niecoś tak. Jest duży wybór mikstur (bierzemy 2-3 Mikstury odporności na ogień i siły), zwojów (ważna Kamienna skóra, Niepodatność na czary) i artefaktów (Hełm odporności i ochrony przed urokami, Bransolety łucznictwa, Buty uników). Jeśli np. brakuje nam jednej z szat maga do zrobienia szaty u Thalantyra, to też warto skorzystać z okazji. Stolik alarmuje Gwardzistów.

Natomiast w Sklepie Brodu Resten możemy odprawić złodziejską ucztę – Amulet ochrony (po ostatnim patchu nie można już łączyć przedmiotów tego typu), Różdżka zabójczej chmury (bardzo przydatna), mikstury, Buty gorgony (ojojoj, większość wrogich złodziei jest ulepszona i próbuje zadać cios w plecy), Okulary identyfikacji… Kradzionych przedmiotów nie będzie można sprzedać (jest jakiś paser skupujący trefności w BG1?), ale na tym etapie będą znaczącą pomocą. Później pieniądze i tak nie będą stanowić problemu. Można też okraść Smytha (mikstury, Pierścień ochrony +1).

Schodzimy w dół schodami. Ostrożnie u Altona. Mimo możliwości kradzieży, nic nie wskóramy, nawet z podbitą maksymalnie zdolnością. Na stojaku i stole (alarm) są Toporek +2, Kolczuga umarłych +2 i Lodowy łupieżca +2. W skrzyniach (bez alarmu) losowe przedmioty. Okradamy też Welcara, ma arcyużyteczny Pierścień swobody ruchów i różdżkę. W Tawernie Pod Zachodnim Wichrem okradamy Zelmara. Trzeba podbić kradzież do 230 pkt, ale warto bo ma trochę zwojów i Strzał kwasowych (przerobiony sklep Bernarnda Pod Miedzianym Diademem). Z tyłu są dwa wejścia – do pokoi i do piwnicy.

NPC do przyłączenia. Fabio (wygląda jak wykidajło) – bard, gamoń człowiek, chaotyczny neutralny, biegłości w długim miecz u i procy. Przyłączyć, zabrać fanty (Pierścień wpływu na ludzi, Lutnia, Elfia kolczuga, Pas przebić i in.) i wywalić. Jeszcze go w nogę uszczypnij. Masz chamie.

2 odpowiedzi

  1. SetGlobal(„BHDruidQuest”,”GLOBAL”,1)

    niestety mam problem z odpaleniem questa u MARTINA a podany kod konsoli nie działa SetGlobal(„BHDruidQuest”,”GLOBAL”,1) – tj. nie powoduje zmiany opcji dialogu u Martina- czy na pewno jest to dobrze wpisany kod, nie znam się na konsoli

    • Odpal konsolę i wpisz: CLUAConsole:SetGlobal(„BHDruidQuest”,”GLOBAL”,1).
      Żeby dostać wiadomość dla Almaxa, należy wcześniej wykonać zadanie z gnollami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *