Dziennik World of Baldurs Gate – rozdziały 1-4

World of Baldurs Gate Main Menu

Most do Wrót Baldura (AR7900)

Spotkamy Rolnika (BG1 UB), który powie, że „w Lesie Ostrych Kłów ktoś wyrzuca w tym lesie swoje śmiecie”. Nie warto zaprzątać sobie tym głowy. Nic nie znaczący dodatek. Uwaga na most. Czeka na nim banda elfickich łowców nagród – Jhaeros Auglathla (250 PD – wojownik, 11 poziom), Ygrainne Gwiezdny Wiatr (250 PD – złodziej, 10 poziom), Elfi ochroniarz x 3 (185 PD, łowca, 7 poziom). Dark Horizons… Fanty są tak dobre (bo poprawia je Item Revision, jednak dodaje DH), że byłby za dobre w Athkatli. Pancerz cienia +3 – KP:4, nie ogranicza rzucania czarów, +25% do krycia się w cieniu. Elfia kolczuga +2 (KP: 3), która nie ma żadnych kar do zdolności złodziejskich. Cóż, „wsadzanie sobie piór w dupę nie zrobi z ciebie kurczaka”… Na razie lepiej ich nie zaczepiać.

Dygresja. Generalnie Dark Horizons pod względem fabularnym jest całkiem niezły. Zdecydowanie lepszy niż Secret of Bone Hill, który to jest kiepski pod jakimkolwiek względem. DH dobrze się wpisuje w główny wątek fabularny. Gdzieś tam działa jakaś tam Sekcja, która wysyła łowców nagród, żeby nas unicestwić. Nie wiemy dlaczego, jednak, żeby się dowiedzieć musimy szukać wyjaśnień. Co jakiś czas natykamy się na kolejnych łowców głów. Podobnie jest w podstawowej wersji (Karlat, Neira, Nimbul). Wiarygodne i prawdopodobne. O wiele (ale to bardzo o wiele, wiele, wiele) niż głupota SoBH. Do tego DH „odświeża” niektóre lokacje, dodając coś nowego. Wprawdzie są to kolejne ekipy łowców nagród (z mocnymi fantami), jednak to zaleta. Popycha wątek do przodu i „wymusza” odwiedzanie dobrze nam znanych miejsc.

Rozmawiamy z Tenyą i trochę ją bijemy ;-). Wracamy do rybaków, zabieramy czarę, oddajemy suczej kapłańce i kasujemy 250 PD. Znów wracamy do rybaków, znów bijemy, ale trochę bardziej i TYLKO Sonnera (Cep bojowy +1). Jeśli jestemy żądni PD, za Kurczaki i Krowy jest 5 PD od główki.
Ankheg na północy ma Sztylet Nestera (wygląda jak zwykły sztylet) z zdania Quinna we Wrotach Baldura (północno-zachodnia część, z posiadłością Entara Srebrnej Tarczy, 95 PD, +1 do reputacji).

Wysoki Żywopłot (AR7100)

Skoro mamy forsę, to czas na poprawienie komfortu. Udajemy się do Thalantyra (można spróbować zabić Golemy z ciała – po 200 PD, odporne na zwykłą broń). Od gnolli zabieramy Krótki miecz Perdue’a (wygląda jak zwykły krótki miecz – 50 PD, 50 szt. zł). Od maga (można go okraść, ma mikstury Odporności na ogień i skupienia oraz losowe zwoje) kupujemy zwoje Przywołanie chowańca, Identyfikacja, Ociemniałość, Uśpienie, Zauroczenie i trochę z drugiego poziomu (Niewidzialność, Lustrzane odbicia) oraz turkusowe torby (fioletowa tuba na zwoje ma przesunięte grafiki i kiepsko się nią operuje w ekwipunku).
Dwie Mikstury izolacji mogą być użyteczne w Beregoście do zadania Silke. Na mapie dostępny jest łowca Kivan. Ma klasowe 2 punkty w walce dwiema broniami, ale biegłości w broniach oburęcznych – łukach i włóczniach. Teraz można skierować się do Beregostu.
Permidion Stark bez zmian. Skrzynia w chatce wymaga 70 pkt w otwieraniu zamków, a jest w niej li tylko Akwamaryn (10 szt. zł).

Dzięki Thalantyr Item Upgrade można u maga ulepszać niektóre przedmioty (Przeklęty berseker, Sztylet jadu, Sztylet +1, Pierścień swobody ruchów, Rękawice mistrzostwa lub specjalizacji, Płaszcz niewykrywalności, szaty magów, Pas przebić, tłumienia lub złoty, Krótki miecz ciosów w plecy, Długi łuk celności, Pierścień ochrony +1, Buty ukrycia alias Pajęcze buty ostrożności, Amulet tarczy, Hełm ochrony lub chwały, Płaszcz Baldurana). Nowości dodaje również BG1 UB i BG1 NPC. I tak np. można mu przynieść flakonik mineralnej trucizny z kopalni Nashkel (75 PD), a Kivan może otrzymać prezent.

Beregost (AR6700)

To pierwszy większy teren, gdzie „bunkrów nie ma, ale też jest zajebiście”. Questy mnożą się jak króliki. Po zadaniu od Ladrin moje błazeństwo miało 535 PD. Nawspanialsze zwycięstwo to Ogromny pająk, wcześniej Mendes. W przypadku procentowego udziału w doświadczeniu i zabójstwach, Imoen miała jakieś 66%, bo Paulinka robiła za jelenia i śpiewała ogłupiajace pioseneczki.
Na wstępie wita nas Szkarłatny Will. Bard z Opowieści z Północy Wybrzeża Mieczy (biegłości w cepie bojowym, długim mieczu oraz stylu walki mieczem i tarczą). Z nowości – kupiec Magnus, skupuje wilcze skóry (30 szt.) i prowadzi sklep z superekstrahiperwypasionym sprzętem magicznym (tak, DH). I można go z wszystkiego okraść, wystarczy podbić kradzież kieszonkową do ok. 200 pkt. Pod tym względem autor moda myśli „Udało się jak cholera”, ja na to „Ja tu widzę niezły burdel!”… Tak czy inaczej, najoptymalniejsza opcja, to kradzież, a następnie oklep (niedługo, za kilka poziomów). Wprawdzie wiąże się to ze stratą reputacji (i lepiej w nocy, bo „zapala” mieszkańców na czerwono), ale premii do niej nie brakuje.
Do przyłączenia Kagain. Krasnolud ma biegłości w toporach oraz młotach i 2 punkty w broni jednoręcznej. Pozostali pojawią się w Rozdziale 5 – Ferthgil Trollslayer – krasnolud, wojownik, neutralny dobry, biegłości – młot bojowy, styl walki 1 bronią – 2, topór 4. I w Rozdziale 4 – w Wesołym Żonglerze Thorfin Hauskluniff – barbarzyńca, 2 pkt w toporach i mieczu oburęcznym, styl walki bronią oburęczną).

W domach znajdziemy w sumie jakieś 300 szt. zł, trochę magicznej broni +1 (sztylet, miecz długi, półtoraręczny) mikstur i kosztowności (m.in. diament). Do otwarcia WSZYSTKICH skrzyń wymagane jest 50 pkt w otwieraniu zamków. Na północy w posiałości jest Różdżka błyskawic. W Gospodzie Feldeposta okradamy Algernona z płaszcza (zwiększa charyzmę o 1, nie zauracza).

Z dodatkowych rzeczy. W jednym z domków w północnej części spotkamy Chłopaka (podobnych można spotkać w innych domach). Zaalarmuje rodziców: „MAMOOO! Ktoś jest w domu! Ooo, zobaczycie, dostanie wam się, jeżeli sobie nie pójdziecie. Tatuś przyjdzie do domu i złoi wam skórę.” No i faktycznie. „Tatuś” – 25 PD, Rękawice siły ogra (zwiększa siłę, nie ustawia na 18/00) i miecz oburęczny Płomień północy. Natomiast na górze „Mamusia” (30 PD, Żmijowe drzewce i Buty zapomnianych). Uwaga na jej hokus pokus. Im szybciej zaaplikuje się jej fizyczne czy magiczne „Avada Kedavra„, tym lepiej. Jak porozmawiamy z sierotą (no cóż), dostaniemy 10 PD.

Niedaleko domku z chłopaczkiem zaczepi nas Alanna (BG Mini Quests and Encounters). W domu z Eltoltha wyciągamy notatnik. Tulbora znajdziemy w Czerwonym Bukiecie (uwaga na Karlata – 25 PD) w rogu. Wygląda jak łotrzyk – kupujemy za 100 szt. zł antidoitum lub kradniemy. Albo kupujemy za 20 szt. Nagrodą za ratunek jest, a jakże +1 do reputacji, 200 szt. zł i 50 PD. Z innych szybkich zadań jest dostępna sprawa Dudleyów. Generalnie polega na łażeniu od Pani i Pana do ich córki Annie i pogaduszkach. Opłacalność taka sobie. Za 550 szt. zł dostajemy 50 PD, a jak oddamy naszyjnik Annie… +1 do reputacji.

World of Baldurs Gate 03 Statystyki

Statystyki po pokonaniu Tatusia

Pozostałe zadania – Marianne (Pierścień ochrony +1, 30 PD), Firebrand Elvenhair (30 PD, reputacja +1, Historia Martwej Trójki, opcjonalnie można go ubić – 270 PD, Szata wędrowcy), Zhurlong (30 PD, złoto, strata butów – nie opłaca się), Gurke (30 PD, strata płaszcza – nie opłaca się), Bjornin (40 PD, +1 do reputacji, Tarcza średnia +2), Dunkin i Marl (90 PD), Garrick i Silke (90 PD).

Trochę nowości u Taeroma Fuiruima. Poza nowymi fantami (z taniochy użyteczny m.in. futerał obfitości) w sklepie, można mu przynieść Zanieczyszczone żelazo (Flakonik z tajemniczym płynem trzeba dostarczyć Thalantyrowi) – 75 PD (BG1 Unfinished Business). Ponadto kowal ma Zbroję Willa z peleryną (kosztuje 5 tys. zł, dostajemy 50 PD). Może ją ulepszyć po rozdziale 6. Wymagany jest żyjący Will, diament, zwój ochrony przed petryfikacją oraz 8 kafli. Nasz „drogi” przyjaciel ma zachcianki…
W domach można spotkać czasem imiennych mieszkańców np. Dath i Solgen, Malicia, Henrette. Ogólnie recz biorąc to sprawka wspomnianego BG1 Unfinished Business. Drobiazgi niequestowe, ale przyjemne. Np. w posiadłości na północy spotkamy Gerarda Travenhursta. Jak go zauroczymy, dostaniemy Naszyjnik z tęczowym obsydianem (za 3 szt. zł, szaleństwo). W innym domku Pan Colquetle, któremu odpalą się dodatkowe rozmówki, jeśli mamy Amulet z krwawnikiem. W przypadku Alaina, może on wezwać 6 Gwardzistów, ale lepiej ich nie zabijać, bo reputacja ostro leci na ryj. Niektórzy mają użyteczne informacje, np. Berden po zauroczeniu opowie nam o „szkole magii na wschód od Beregostu”. Małe rzeczy, a cieszą. Szkoda tylko, że tak mało.

2 odpowiedzi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *